23/03/14: Settlers attack Burin, yet again….

On Sunday morning, as Burin Village Council continued work on an agricultural road to assist farmers in accessing their lands, settlers from the illegal settlement of Bracha attacked the workers and attempted to damage the bulldozer. Villagers came to protect the workers and bulldozer and were able to prevent attacks, before the Israeli Army joined the criminal settlers firing volleys of tear gas and stun grenades at villagers.

At the same time criminal settlers from the illegal settlements of Yitzhar and Gilad attacked homes to the south of the village. Brave village youth managed to prevent the attacks. However, as the criminal settlers fled to the illegal settlements they broke several of the villages olive trees.

On a daily basis Burin and it’s neighbour, Madama have been subjected to Army and settler harassment. Ominously the Israeli Army promised ‘dark days’ to come for the villages. The collaboration between these criminal settlers and the Israeli Army is no surprise to villages and been documented numerous times. The Army also daily impose checkpoints and lay siege on the villages.

At the time of writing Burin was declared a “closed military zone” by the Army and checkpoints have been erected between the villages of Burin, Madama and Asira al Qibliya.

SFP is determined to help these brave villages to “tear down Apartheid” and support them in their struggle for freedom. SFP kindly asks for donations to help support our activities in this regard. You can donate via PayPal (tax exempt for USA residents) or through our dedicated Palestinian bank account. For details of how to donate please click here.

23/3/2014
قام مجلس قروي بورين باستكمال اعمل شق الطرق الزراعية في القرية التي تهدف الى وقف عملية السرطان الاستيطاني
واليوم و اثاء العمل في منطقة حي المناطير شرق قرية بورين و القريبة من مستوطنة براخا هاج عشرات المستوطنين الجرافات محاولة لوقف شق الطرق حيث دارت مواجهات عنيفة بين ابناء القرية والمستوطنين اصيب على اثرها الشاب منير قادوس 38 عام اثناء قيامه في عمله في توثيق اعتداءات المستوطنين و اصيب 3 مستوطنين اثناء الاشتباكات حيث تدخل الجيش محاولا حماية مستوطنيه وبداء بإطلاق وابل من قنابل الغاز و القنابل الصوتية
ومن جهة اخرى و ثناء الاعتداء على الجرافات التي تشق في الطرق هاجم عشرات المستوطنين من مستوطنة ايتسهار الجهة الجنوبية من القرية وخاصة على منزل ام ايمن صوفان القريبة من المستوطنة حيث تصدى لهم مجموعة من شباب القرية و اثناء عودتهم الي المستوطنة قاموا بتكسير عدد من اشجار الزيتون و في هذه الاثناء تم اغلاق كافة مدخل قرية بورين و اعلن عن القرية منطقة عسكرية مغلقة يمنع الدخول و الخروج منها
و الجدير في الذكر ان قرية بورين تتعرض لاعتداءات شبه يوميه من قبل جيش الاحتلال و مستوطنيه حيث تحيط في قرية بورين مستوطنتين من اسوء المستوطنات في الضفة الغربية مستوطنة ايتسهار و مستوطنة براخا و التي تعودان من اشد المستوطنات تطرفاً
حركة التضامن من اجل فلسطين حرة تدعم قرية بورين و جميع القرة التي تتعرض لاعتداءات المستوطنين
ونطلب من جميع اخواننا العرب و كافة الدول العالم بمقاطعة الفصل العنصري الاسرائيلي
حركى التضامن من اجل فلسطين حرة SFPعازمة على مساعدة هذه القرى الشجعان في “هدم الفصل العنصري” وتقديم الدعم لهم في نضالهم من أجل الحرية.
SFP تتكرم بسؤال عن التبرعات للمساعدة في دعم أنشطتنا في هذا الصدد. يمكنك التبرع عن طريق باي بال (معفاة من الضرائب لسكان الولايات المتحدة الأمريكية) أو من خلال حساب مصرفي مخصص لدينا الفلسطينية. للحصول على تفاصيل عن كيفية التبرع يرجى الضغط هنا.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s