24/03/14: The siege on Burin continues

On Monday the siege on the village of Burin continued, with all access roads to the village blocked by Army checkpoints. As of Sunday night the Army declared the area a “closed military zone” and cars and individuals were being subjected to intrusive searches and long waits at these flying checkpoints.

In defiance and steadfastness against the Occupation, the village Council attempted to continue their work on creating an agricultural road for the village farmers. Like yesterday the soldiers prevented the work of the bulldozer, this time using the excuse of the “closed military zone”.

SFP is determined to help these brave villages to “tear down Apartheid” and support them in their struggle for freedom. SFP kindly asks for donations to help support our activities in this regard. You can donate via PayPal (tax exempt for USA residents) or through our dedicated Palestinian bank account. For details of how to donate please click here.

حصار خانق تفرضه قوات الاحتلال الاسرائيلي على قرية بورين فرض ة قوات الاحتلال على قرية بورين حصار مشدد تركز على اغلاق كافة الطرق الرئيسية و الفرعية حيث اعلن عن قرية بورين منطقة عسكرية مغلقة حتى هذه اللحظة حيث تقوم بتفتيش السيارات بشكل استفزازي و احتجاز بعض الشبان لعدة ساعات و في سياق متصل قامت قوات الاحتلال الاسرائيلي بمنع عمل جرافات مجلس قروي بورين من استكمال اعمال شق الطرق الزراعية و قامت بطردهم من المكان بحجة ان بورين منطقة عسكرية مغلقة و الجدير في الذكر ان قرية بورين تتعرض لاعتداءات شبه يوميه من قبل جيش الاحتلال و مستوطنيه حيث تحيط في قرية بورين مستوطنتين من اسوء المستوطنات في الضفة الغربية مستوطنة ايتسهار و مستوطنة براخا و التي تعودان من اشد المستوطنات تطرفاً حركة التضامن من اجل فلسطين حرة تدعم قرية بورين و جميع القرة التي تتعرض لاعتداءات المستوطنين ونطلب من جميع اخواننا العرب و كافة الدول العالم بمقاطعة الفصل العنصري الاسرائيلي حركى التضامن من اجل فلسطين حرة SFPعازمة على مساعدة هذه القرى الشجعان في “هدم الفصل العنصري” وتقديم الدعم لهم في نضالهم من أجل الحرية. SFP تتكرم بسؤال عن التبرعات للمساعدة في دعم أنشطتنا في هذا الصدد. يمكنك التبرع عن طريق باي بال (معفاة من الضرائب لسكان الولايات المتحدة الأمريكية) أو من خلال حساب مصرفي مخصص لدينا الفلسطينية. للحصول على تفاصيل عن كيفية التبرع يرجى الضغط هنا.

صورةصورةصورةصورة

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s