27/07/14: SFP says it loud “We are all Gaza: No Eid while everyday shaheed”

On Sunday afternoon activists from SFP marched to the central square in Nablus to take their message to the people:

We are all Gaza: No Eid while everyday Shaheed (martyrs)

The activists chanted slogans in support of Gaza and asked the people of Nablus to show respect and cancel the upcoming Eid celebrations. They also sang liberation songs to the crowd that gathered.

Following the demonstration in the central square the activists then proceeded to Huwwara village, just south of Nablus, to pay their respects to the families of the two martyrs murdered on Friday 25 July.

Khaled Azmi Khaled Yousef, 18, was murdered, and three were injured on Friday when an Israeli settler drove by and opened fire at a protest march. The Army then arrived on the scene and shot dead Tayeb Abu Shehada, 22 years old.

After a short ceasefire Israel has resumed its massacre of the Palestinians of Gaza. To date 1,014 have been murdered, of whom 832 are civilians, including 221 children and 121 women. 4,706 have been wounded, mostly civilians, including 1,263 children and 939 women. Over 160,000 forcibly displaced and 561 homes targets and destroyed.

SFP implores people around the world to join the struggle for freedom. We also ask that those around the world that have already taken to the streets in solidarity remain on the streets until Palestine is free and the refugees are able to return home. Finally we kindly ask that our Muslim brothers and sisters around the world limit their Eid celebrations in respect for those being murdered and under illegal siege and Occupation.

 نشطاء حركة تضامن من اجل فلسطين حره SFP  سار إلى الساحة المركزية في مدينة نابلسيوم الاحد بعد الظهر من لاتخاذ رسالتهم إلى الناس:

كلنا غزة…لا عيد وكل يوم شهيد

نشطاء رددوا شعارات مؤيدة لغزة وطلب من سكان نابلس لاظهار الاحترام وإلغاء احتفالات عيد المقبلة. كانوا يهتفون لغزه وللمقاومه  وانشدوا النشيد الوطني الفلسطيني (موطني موطني )أضافة  إلى الحشد الذي تجمع

في أعقاب مظاهرة في الساحة المركزية ثم توجه  النشطاء لقرية حوارة، جنوبي مدينة نابلس، لتقديم تعازيهم لأسر اثنين من الشهداء قتلوا يوم الجمعة 25 يوليو.

قتل خالد عزمي خالد يوسف، 18 عاما، وأصيب ثلاثة بجروح يوم الجمعة عندما قاد مستوطن إسرائيلي من قبل، وفتحت النار على مسيرة احتجاج. ثم وصل الجيش إلى المكان وقتلوا بالرصاص الطيب أبو شحادة، 22 عاما.

بعد وقف اطلاق النار قصيرة إسرائيل قد استؤنفت انها مذبحة الفلسطينيين في غزة. حتى الآن 1،014 قتلوا، من بينهم 832 من المدنيين، بما في ذلك 221 طفلا و 121 امرأة. 4،706 أصيبوا بجروح، معظمهم من المدنيين، بما في ذلك الأطفال و1،263 939 النساء. أكثر من 160،000 النازحين قسرا والأهداف 561 المنازل وتدميرها.

SFP تناشد  الناس في جميع أنحاء العالم للانضمام إلى النضال من أجل الحرية. نطلب أيضا أن أولئك في جميع أنحاء العالم التي اتخذت بالفعل إلى الشوارع تضامنا تبقى في الشوارع حتى فلسطين الحرة واللاجئين من العودة إلى ديارهم. أخيرا نطلب أن الإخوة والأخوات لدينا مسلم في جميع أنحاء العالم تحد من احتفالات العيد في احترام تلك يقتلون وتحت الحصار غير القانوني والمهنة.

 

We are all Gaza: No Eid while everyday Shaheed

 

SFP for Gaza

 

Poster of the two martyrs in Huwwara village

 

SFP showing their respect to the families of the martyrs in Huwwara village

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s