15/08/14: Demonstrating for freedom

On Friday 15 August, shortly after the noon prayers, activists from SFP  joined villagers from Kufr Qaddoum at their weekly demonstration against the closure of the villages main access road. Following the demonstration, which was met with tear gas and live ammunition fired directly at peaceful demonstrators, the SFP activists proceeded to Beit Furik checkpoint to join a demonstration with Beit Furik villagers. 5 activists were injured with live ammunition, with one from SFP was shot in the leg and taken to hospital.

On Friday demonstrations against the illegal Occupation are a regular occurrence across the West Bank. They are met with brutal force by the Israeli Army and recently the Army has been firing live rounds at demonstrators injuring dozens and killing several.

اليوم الجمعه 15-8-توجه نشطاء المقاومه الشعبيه من حركة تضامن sfpللمشاركة في المسيره الاسبوعيه في كفر قدوم حيث شارك المئات من اهالي البلده مسيرتهم الاسبوعيه تحت شعار( لا بقاء مع الاحتلال والاستيطان ) حيث يذكر ان المقاومه الشعبيه والمسيرات الاسبوعيه في كفر قدوم تدخل السنه الرابعه مطالبين بفتح الشارع الذي يفصلهم عن مدينه نابلس وقد حضر العشرات من الحيبات العسكريه والجنود الذين اطلقوا الغاز المسيل للدموع على المتظاهرين وقد اكد نشطاء حركة تضامن sfp وقوفهم ومساندتهم لاخوانهم من كفر قدوم الذين طالبوا واكدوا على اهميه العمل المشترك كما نوهوا الى ضروره وجود متضامنين دوليين للمشاركه في المسيره سيما ان الاحتلال بات يستخدم الرصاص الحي تجاه المشاركين في المسيرة السلميه.

بيت فوريك–نابلس -اليوم الجمعه 15-8 توجه نشطاء المقاومه الشعبيه من حركه تضامن sfp للمشاركه في المسيره عند حاجز بيت فوريك  شرق نابلس حيث انطلق المتظاهرين بعد صلاه الجمعه من مخيم بلاطه ومن مدينه نابلس  تجاه حاجز بيت فوريك وقد قام جنود الاحتلال باطلاق الاعيره الناريه والرصاص المغلف بالمطاط تجاه المشاركين الامر الذي ادى الى اصابه خمسه مواطنين  نقلوا  الى مشفى رفيديا  …يذكر ان حركة تضامن sfp والقوى والمؤسسات هم من اعلنوا عن بدء  المسيرات الى  بيت فوريك الاسبوع الماضي   وسيعمل نشطاء المقاومه الشعبيه من sfp  على ان تكون مسيرات اسبوعيه على حاجز بيت فوريك وكافه الحواجز للتعبير عن رفض كافه اشكال الفصل العنصري  وانهاء الاحتلال وعوده اللاجئين الى ديارهم التي هجروا منها

Kufr Qaddoum

Kufr Qaddoum

Kufr Qaddoum

Kufr Qaddoum

Kufr Qaddoum

Kufr Qaddoum

Injured from Beit Furik

Injured from Beit Furik

Kufr Qaddoum

Kufr Qaddoum

Injured from Beit Furik

Injured from Beit Furik

Beit Furik

Beit Furik

Injured from Beit Furik

Kufr Qaddoum

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s